Foreningens databeskyttelsesregler

 

Databeskyttelsesforordning og privatlivspolitik

For Motionsklubben i Pilegaarden

Dette dokument beskriver indhentning, opbevaring, deling og sletning af almindelige personoplysninger (data) for Motionsklubben Pilegaarden. Der indsamles og opbevares ikke personfølsomme oplysninger.

Gennemgående for foreningens databehandling er, at foreningen kun behandler medlemmernes personlige data til bestemte foreningsrelaterede formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Foreningen behandler med andre ord kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af foreningens angivne formål.

Om medlemslisten og hvilke data indsamles
Heri opbevares for hvert medlem af foreningen:  navn, fysisk adresse, alder. Der opbevares alene oplysninger afgivet af medlemmet selv.

Persondata som registreres 

Navn, postadresse, telefon, mobil, medlemsnummer, e-mail.

Med hvilket formål behandles oplysningerne 

Foreningens generelle medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning, indkaldelse til generalforsamling, udsendelse af generalforsamlingsreferat (og hvad foreningen ellers måtte foretage sig).

Som led i foreningens aktiviteter, fx workshops, udsendelse af Nyhedsbreve og -info

Administration af din relation til foreningen

Motionsklubben opbevarer en medlemsliste indeholdende navn, alder og bopæl til brug for ansøgning til kommunemyndighedens behandling af ansøgning om lokaler og evt. tilskud om lokaler m.v.

Hvem har adgang til oplysningerne 

Bestyrelsen

 

Hjemmeside og facebookgrupper: Foreningen har ikke oprettet hjemmeside eller Facebook-grupper. Medlemmer der opretter eller deltager i Facebook grupper er Motionsklubben uvedkommende ligesom Motionsklubbens registreringer ikke er tilgængelige via internettet og søgemaskiner. Registreringer om Motionsklubbens aktiviteter er udenfor foreningens kompetenceområde.

Workshop og arrangement deltager-lister: Såfremt foreningens afvikler workshops og arrangementer med krav om tilmelding vil deltagerlister blive slettet efter afholdelse af et arrangement.

Backup: Der tages regelmæssigt backup af medlemslister. Backupperne er beregnet som sikring i tilfælde af ulykker, fejlbehandling eller misforståelser. Backups gemmes ikke og slettes automatisk af en nyere backup. Papirudskrift regnes ikke som backup.

Dine rettigheder: Du har en række særlige rettigheder efter Persondataforordningen, når foreningen behandler personoplysninger om dig:

Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod foreningens behandling, ved at henvende dig til foreningens bestyrelse. Bestyrelsens kontaktoplysninger finder du nederst i dokumentet. 

Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger foreningen, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald de nødvendige ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken: Foreningen forbeholder sig retten til at foretage ændringer i nærværende privatlivspolitik fra tid til anden. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom. 

Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret.

Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være til udlevering pr. mail ved henvendelse.